Social Media Strategies for Branding

چرا استراتژی های برندینگ باید در شبکه های اجتماعی استفاده شود؟

شبکه های اجتماعی پلی اساسی بین مشاغل و مخاطبان آنها ایجاد می کنند. امروزه داشتن شبکه اجتماعی به نیازی اساسی برای مردم تبدیل شده و کمتر کسب و کاری است که از این طریق درآمد نداشته باشد. هر برندی برای ایجاد و بقا نیازمند داشتن سوشیال مدیا است و وجود شبکه های اجتماعی برای اعتماد سازی در مبحث برندینگ حائز اهمیت می باشد.

کاربران شبکه های اجتماعی از مرز 3.8 میلیارد عبور کرده اند در حالی که در سراسر جهان 4.5 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد. با این آمار به اهمیت تاثیر شبکه اجتماعی در برندینگ به خوبی پی می بریم.

بسیاری از کسب و کار ها با شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، و ... صورت می گیرد. البته اگر برندسازی و مسئله برندینگ در شبکه های اجتماعی انجام شده باشد، اعتماد مخاطب به کار شما بیشتر می شود. با حضور پررنگ برندینگ در شبکه های اجتماعی ، می توانید مخاطبان گسترده تری را جلب کرده و فروش خود را بهبود بخشید.

برندینگ چیست؟

برندینگ فقط داشتن یک لوگو و یا شرکت چند میلیاردی نیست. برندینگ این است که مخاطب چگونه محصول ، خدمات و تجارت شما را درک می کند، حتی اگر کل مجموعه شما فقط شامل یک شخص باشد.

هدف از برندینگ این است که اطمینان حاصل کنید برند شما همان چیزی است که مردم می خواهند و یا خواهند خواست.

در مقاله های گذشته دیجیانت در رابطه با برندینگ به طور کامل صحبت کرده ایم. برای مطالعه بیشتر به مقاله برندینگ مراجعه کنید.

اهداف برندینگ در شبکه های اجتماعی چیست؟

هنگام شروع استراتژی های برندینگ در شبکه های اجتماعی ، اولین کار تعیین اهداف برند شما است. این که با ایجاد شبکه های اجتماعی به چه چیزی می خواهید برسید؟

در زیر به متداول ترین این اهداف اشاره شده است:

تمرکز روی شناخت محصول یا خدمات خود

تجارت کردن با استفاده از روش های جدید

افزایش فروش

افزایش وفاداری مشتری

ارائه خدمات بیشتر به مشتری و جلب رضایت او

برندینگ شبکه های اجتماعی

برای رونق کار خود نیازی نیست که در همه ی شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید. یک الی دو شبکه اجتماعی را انتخاب کرده و در همان بستر به تلاش برای جذب مخاطب و برندینگ بپردازید.

اگر در ابتدای کار هستید، وقت خود را فقط صرف یک شبکه اجتماعی کنید. این که در یک شبکه اجتماعی قدرتمند کار کنید بسیار بهتر از آن است که تمرکز خود را بر تعداد زیادی سوشیال مدیا قرار دهید.

پس از کسب تجربه و تسلط بر انجام برندینگ سوشیال مدیا، می توانید به سراغ شبکه های اجتماعی دیگر هم بروید.

در شبکه های اجتماعی فعالیت پیوسته داشته باشید.

در شبکه های اجتماعی ثابت قدم باشید و به طور پیوسته فعالیت کنید. اگر به طور مداوم فعالیت نداشته باشید، در آن سوشیال مدیا به خوبی دیده نمی شوید.

ساختن برند یک شبه اتفاق نمی افتد و نیازمند تلاش مداوم، زمان گذاشتن و پیگیری می باشد.

پروفایل برند شما در همه شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، گوگل ، LinkedIn ، و حتی سایت و وبلاگ شرکت باید یکپارچه و مطابق با هویت برند شما باشد. اگرچه ممکن است محتوای هر شبکه اجتماعی به دلایل مختلف متفاوت باشد ، اما همچنان باید منسجم و با یک موضوع واحد باشد.

مهم ترین چیز این است که اطمینان حاصل کنید پروفایل های شما دارای یک موضوع مشترک هستند. با این کار مخاطب در هر شبکه اجتماعی که باشد برند شما را تشخیص می دهد.

برندی خوش آوازه ایجاد کنید.

محصولات یا خدمات شما همراه با تعداد مخاطبان و سوشیال سیگنال ها ، آوازه ی یک برندینگ خوب را در شبکه های اجتماعی تعیین می کنند. شما باید بر اساس سلیقه مخاطبان خود، بدانید که چه چیزی برای آنها جذاب است و نوع لحنی که برند شما می تواند با آنها ارتباط برقرار کند باید چگونه باشد.

جلوه ی بصری زیبا از ویژگی های یک برندینگ خوب است.

یکی از ترفند های برندینگ خوب این است که رنگ ها و فونت های یکسانی در تصاویر ، ویدیو ها و گرافیک صفحه شما منعکس شود. با الگوی یکسانی که برای برند و صفحه اجتماعی خود در نظر می گیرید، مخاطبان شما در پست ها پیوستگی می بینند و حتی بدون اینکه لوگو یا نام برند شما را ببینند ، تشخیص می دهند که این پست مربوط به برند شماست.

با ایجاد الگوهای گرافیکی نه تنها پیوستگی در کار شما دیده می شود ، بلکه هنگام ایجاد پست نیز زمان کمتری را مصرف خواهید کرد.

با دنبال کننده ها و مخاطبان خود، مکالمه داشته باشید.

مکالمه و گفت و گو با مخاطب باعث می شود که راحت تر با شما ارتباط بگیرد و احساس صمیمیت کند. همچنین از تبلیغ بیش از حد محصولات یا خدمات خود خودداری کنید. اطلاع رسانی کنید و به نظرات و کامنت های مردم پاسخ دهید. مخاطب به برندی اعتماد می کند که برای او ارزش قائل باشد.

مطالبی داستان گونه و دنباله دار منتشر کنید.

مردم مطالبی که دنباله دارند و داستان گونه هستند را دوست دارند. داستان گویی و انتشار مطالب دنباله دار، تأثیر زیادی بر مخاطب دارد و باعث می شود که آن مطالب را به ایده و تجربه خود تبدیل کرده و از مطالب شما به طور واقعی بهره گیرند.

سخن آخر

بیان کردن استراتژی ها می تواند بسیار راحت باشد، اما مهم ترین قسمت برندینگ به کار بردن آن است. اجرای استراتژی ها برای رسیدن به اهداف ، گاهی اوقات می تواند دشوارترین قسمت استراتژی برندینگ در شبکه های اجتماعی باشد. با این حال با کمی برنامه ریزی و پیگیری تأثیر یک برندینگ خوب را در شبکه های اجتماعی و میزان فروش خود، مشاهده خواهید کرد.

با اعمال برندینگ خوب در سوشیال مدیا ، برند شما به اهداف خود خواهد رسید!