چه عواملی باعث می شود لندینگ پیج خوبی نداشته باشیم؟

لندینگ پیج، اولین چیزی است که کاربران اینترنت و مشتریان شما با دیدن سایت با آن مواجه می شوند.

هنگامی که سایت و شرکت خود را ثبت کرده و مارکتینگ و برندینگ مربوط به سایت را انجام دادید، تعداد مراجعه کنندگان به سایت شما به مرور زیاد خواهد شد. برای مراجعه به سایت، اولین صفحه ای که به کاربر نمایش داده می شود لندینگ پیج شماست. بعد از این همه تلاش برای برند کردن خود و جذب افراد به سایت، قطعا دلتان نمیخواهد که آن ها را به دلیل داشتن لندینگ پیج ضعیف از دست دهید.

باید بدانید که لندینگ پیج بیشتر از هر صفحه دیگری در وب سایت شما دارای اهمیت است. اگر نتیجه تلاش مورد نظر خود را نمی بینید یا درصد اسپم شما بالاست، ممکن است خطا های رایجی برای سایت خود انجام داده باشید. در زیر رایج ترین اشتباهاتی که برای صفحه لندینگ با آن ها مواجه می شوید را بیان کرده ایم.

انجام چه کار هایی برای لندینگ پیج مضر می باشد؟

سئوی لندینگ پیج

1. فرآیند جذب مخاطب ضعیف

فرآیند جذب مخاطب عملی است که مخاطبان شما را مجذوب خود کند و آنها را برای تماس با شما یا خرید محصولتان ترغیب می کند.

معمولا آنچه باعث جذب مخاطب می شود شامل درج عناوین پررنگ ، اسنیپت های متنی جذاب و اکشن سازی در سایت و مواردی که باعث جلب توجه بازدیدکنندگان وب سایت شما شود، می باشد.

یکی از اشتباهات رایج زمانی است که اطلاعات بیش از حد یا پنجره های زیادی به طور هم زمان در سایت فعال هستند. این عمل باعث شلوغی سایت شده و برای بازدید کننده بسیار طاقت فرسا است. علاوه بر این ، بسیاری از عناصر نیز می توانند باعث کند شدن وب سایت شما و در نتیجه بستن سایت توسط مشتری شوند.

وقتی می خواهید شروع به تبلیغات و نشان دادن سایت به مشتری کنید، وقت و هزینه زیادی صرف مارکتینگ می شود. اما اگر سایت شما دارای لندینگ پیج خوبی نباشد تمام تلاش شما بی نتیجه خواهد ماند.

در اثر لندینگ پیج نامناسب هم مخاطب های خود را از دست می دهید و هم در نظر گوگل بی ارزش جلوه داده می شوید.

2.ریسپانسیو نشدن سایت برای موبایل

امروزه به دلیل تبدیل شدن موبایل به همراه همیشگی، اکثر جستجو ها و نت گردی ها با موبایل انجام می شود. پس علاوه بر ظاهر سایت در دسکتاپ و لپ تاپ، به ظاهر سایت در موبایل نیز باید توجه کرد.

اکثر سایت ها هنوز برای موبایل دیزاین خوب و کارامدی ندارند و این کار باعث کلافگی مخاطب می شود. این کلافگی باعث می شود به سرعت از سایت بیرون آمده و حتی دیگر به سایت مراجعه هم نکند. پس باید همه صفحات سایت مخصوصا لندینگ پیج را برای موبایل نیز دیزاین کرد.

گوگل نیز تا قبل از سال 2016، مبنای رتبه بندی سایت ها را دیزاین لندینگ پیج و بقیه صفحات قرار می داد. اما به مرور زمان با افزایش محبوبیت موبایل، نحوه رتبه بندی وب سایت های گوگل نیز تغییر کرده است.

گوگل تصمیم گرفته که اگر برای سایت هم نسخه دسکتاپ و هم موبایل را داشته باشید ، فقط از نسخه موبایل سایت بررسی و توسط الگوریتم ها چک می شود. بنابراین ، اگر اطلاعات مهم شما در نسخه موبایل در دسترس نباشد ، رتبه سایت توسط گوگل به شدت کاهش می یابد.

3.سایتی با رابط کاربری نا منظم

هویت شما و کارتان و پیام ها و اطلاعاتی که می خواهید به عرض مخاطب برسانید ، باید در صفحه اصلی قابل مشاهده و واضح باشند. داشتن تصاویر و لوگوی با کیفیت باعث افزایش بازدید از سایت و معرفی آن به مخاطب خواهد شد.

البته به جای تلاش برای قرار دادن همه عناصر در یک صفحه باید خود را در ذهن مخاطب قرار داده و متوجه شوید که او دوست دارد چه چیزی در سایت ببیند. موتورهای جستجو علاوه بر پیروی از قوانین، به کاربر پسند بودن سایت نیز بسیار اهمیت می دهند.

گوگل نیز تا قبل از سال 2016، مبنای رتبه بندی سایت ها را دیزاین لندینگ پیج و بقیه صفحات قرار می داد. اما به مرور زمان با افزایش محبوبیت موبایل، نحوه رتبه بندی وب سایت های گوگل نیز تغییر کرده است.

اگر تعامل کاربر در وب سایت شما ضعیف باشد، موتور جستجو این را به حساب مربوط نبودن سایت به عنوان آن و یا کلمات کلیدی می گذارد، در نتیجه رتبه شما پایین خواهد آمد.

4.مرتبط نبودن تصاویر سایت با عنوان آن

استفاده از عکس های منحصر به خودتان و مرتبط با سایت، راهی پر اهمیت برای تولید محتوا و بالا آمدن رتبه سایت می باشد. در لندینگ پیج نیز استفاده از عکس های متناسب با سایت و البته با کیفیت، تاثیر به سزایی در جذب مخاطب دارد.

5.عدم اکشن سازی برای سایت

منظور از اکشن سازی چیست؟

باید عناصری را در سایت و به خصوص لندینگ پیج قرار دهید که کاربر را بیشتر در صفحه نگه دارد. مثلا گذاشتن دکمه ای که مخاطب را جذب کند. این دکمه می تواند برای دانلود پی دی اف مطالب، عکس های سایت، نظر سنجی و یا هر چیز دیگری که باعث جلب نظر می شود، به کار رود.

مخاطب با کلیک بر آن دکمه هم مدت طولانی تری در سایت می ماند و هم این کار باعث اسپم نشدن سایت می شود. گوگل نیز پی می برد که سایت مورد علاقه ی کاربر می باشد و رتبه شما را افزایش می دهد.

البته، اگر دکمه یا اکشن سازی بیش از حد در سایت و به خصوص لندینگ پیج به کار رود، باعث ایجاد مشکل می شود. زیرا این کار می تواند برای کاربر گیج کننده باشد و او را سردرگم کند.

پس بهتر است در هر کاری اعتدال به خرج دهید، یعنی هم از قوانین گوگل پیروی کرده و هم در آن زیاده روی نکنید.

اگر بتوانید از دچار شدن به این پنج اشتباه رایج جلوگیری کنید، یک لندینگ پیج عالی خواهید داشت و در کمترین زمان به رتبه ای بالا خواهید رسید.