استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی های بازاریابی دیجیتال در اینترنت، کتاب ها و گزارش ها به طور بسیار گسترده ای بیان شده است. ما با استفاده از تجربه خود و مشاهده کار انواع مشاوران و متخصصان دیجیتال مارکتینگ ، بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال به کار برده شده را جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار می دهیم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی عبارت است از:

1) شناخت مخاطب:

اینکه هدف مخاطب را به طور واضخ و دقیق بدانیم و او و هدفش را حتی بیشتر از خودش بشناسیم.

2) بررسی محصول مخاطب:

باید بدانیم که مخاطب دقیقا چه چیزی را می فروشد؟ مخاطب چه هدف گذاری روی محصول انجام داده و همچنین از چه ارزشی برخوردار است؟ و اینکه آن محصول چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

3) مسیر پیش رو برای رسیدن به هدف چگونه است؟

باید بدانیم که مخاطب اکنون در چه جایگاهی نسبت به رقیبان خود قرار دارد؟ چه مراحلی را برای رسیدن به جایگاه مورد نظر نیاز دارد که طی کند؟ میل مخاطب رسیدن به چه نقاطی می باشد؟ وب سایت شما چه کاری باید برای رسیدن به آن اهداف انجام دهد؟ در مکالمه تلفنی اولیه چه چیزی باید گفته شود؟ باید مشخص کنیم که مسیر پیش رو چگونه است و چه کار هایی باید انجام شود.

4) جایگاه فعلی کجاست؟

تجزیه و تحلیل (آنالیز و تهیه گزارش) آنقدر مهم است که دقیقاً به شما می گوید چه روشی مثمر ثمر است و چه روشی در این جایگاه کاربردی ندارد. باید بدانیم که چه چیزی را باید اصلاح کنیم و چه چیزی باعث رکود می شود؟

5) جایگاه آینده چگونه باید باشد؟

باید بدانیم که هدف آینده رسیدن به چه جایگاه و هدفی است و برای رسیدن به چه چیزی باید تلاش کنیم؟ برای چند سال آینده باید هدف گذاری کنیم؟ سه سال؟ پنج سال؟ یا ده سال؟

6) تجزیه و تحلیل و آنالیز داشته باشیم

باید آنالیز های مختلف انجام دهیم که متوجه شویم آیا در مسیر قرار داریم یا به بیراهه رفتیم؟ چگونه بفهمیم که در مسیر درستی قرار داریم ؟ آیا لازم است مسیر خود را عوض کرده و از استراتژی دیگری استفاده کنیم ؟

7) از چه منابعی باید استفاده کنیم؟

منظور از منابع چه چیز هایی می باشد؟ زمان ، پول ، تلاش و مهم تر از همه مردم. علاوه بر اینکه برای استفاده از بعضی امکانات گوگل نیاز به صرف هزینه داریم، باید بدانیم که هر مسیری که در پیش می گیریم باید خوب و مطابق با قانون های گوگل باشد. به همین علت ممکن است گاهی زمان بیشتری طول بکشد اما مردم و مشتری ها باید راضی باشند.

8) چارچوب مدیریت باید چگونه باشد؟

چگونه می خواهیم این کسب و کار ها را مدیریت کنیم؟ در چه بازه زمانی باید کار را به هدف برسانیم؟ چارچوب روزانه ، هفتگی ، ماهانه ، سه ماهه و یا حتی سالانه برای خود تعیین کنیم و برای رشد و پیشرفت مستمر تلاش کنیم.

9) جرئیات طرح و هدف را برنامه ریزی کنیم.

در آخر تمام اطلاعات کسب شده را در مسیر رسیدن به هدف قرار داده و کار را شروع کنیم. مطمئن باشید که نتیجه تمام موارد بالا، در نهایت یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی و عالی خواهد شد.